Leader
Capture the flag (CTF) 3vs3
Nasze założenia
Chcemy stworzyć miejsce, w którym polscy gracze będą mogli nabyć umiejętność gry 3vs3 niezbędnej do rozgrywek międzynarodowych.
Zwarzywszy na to, jaką opinie mają polscy gracze w świecie, będziemy zwracać szczególną uwagę na podstawy kultury, które są tak często łamane przez graczy.
Mamy nadzieje, że uda nam się uczynić naszą ligę miejscem, gdzie klany będą mogły swobodnie rozgrywać mecze na wysokim poziomie. Pragniemy również by nowe, dobrze zapowiadające się klany, rozkwitły wśród bardziej doświadczonych klanów.
Ogólne zasady
§1 Wolność słowa
Wypowiedzi na naszym forum lub podczas meczów ligowych będą karane dopiero, gdy ich celem będzie poniżenie/urażenie/obrażenie drugiego użytkownika naszej ligi.
§2 Wulgaryzmy
Stosowanie wszelkich wyzwisk oraz wulgaryzmów jest zabronione, zwłaszcza na forum.
§3 Multi konta
Gracz może być wyłącznie w jednym klanie.
§4 Pseudonim
Nazwa gracza może składać się maksymalnie z 20 znaków oraz nie mniej niż 3 znaków. Nie może nawiązywać do żadnych kwestii rasistowskich lub społecznie nieuznawanych. Nick nie może nawiązywać do naszej ligi. W nazwie użytkownika nie może być zawarty tag klanu. Użytkownicy nie mogą się podszywać pod innych graczy. Pseudonim nie może również nawiązywać do innych klanów i osób. Gracze muszą występować pod swoim prawdziwym nickiem. Fake'i są surowo zabronione.
§5 Nazwa klanu
Nazwa klanu może składać się maksymalnie z 40 znaków oraz nie mniej niż 3 znaków Nie może nawiązywać do żadnych kwestii rasistowskich lub społecznie nie uznawalnych. Nazwa nie może nawiązywać do naszej ligi. Klany nie mogą się podszywać pod innych. Nazwa nie może również nawiązywać do innych osób i klanów. Nazwa klanu nie może być w żaden sposób edytowana czy zmieniana.
§6 Logo klanu
Logo nie może nawiązywać do innych klanów i graczy, do kwestii rasistowskich pornograficznych lub społecznie nie uznawalnych. Szerokość i wysokość nie może przekraczać 200px. Najlepiej by wysokość była równa szerokości, ponieważ podczas playoff’ów wielkość loga będzie zmniejszana do 100x100.
§7 Fuzje
Fuzje klanów są dozwolone w przypadku, gdy wszyscy liderzy danych klanów podejmą taką decyzję.
§8 Wspomagacze
Dokonywanie wszelkich działań łamiących zasadę „fair play” czyli stosowanie cheatów, modów (zmienianie tekstury w grze) i skryptów dających przewagę jest surowo zabronione!
§9 Wersja Soldat
Mecze ligowe rozgrywane są wyłącznie w najnowszej wersji Soldat. Obecna wersja Soldat to 1.5
§10 Screeny
Wszyscy gracze mają obowiązek zrobienia screen’a z każdej mapy podczas meczu ligowego. W razie naruszenia regulaminu screeny z komunikatorów typu gg, mirc oraz innych programów jak arsse itp. będą traktowane wyłącznie jako informacja o zajściu zdarzenia i nie będą traktowane jako dowód.
§11 Dema
Wszyscy gracze biorący udział w meczu mają obowiązek nagrywać dema na wszystkich mapach. Obowiązkiem jest przechowywanie dem do czasu opublikowania podsumowania sezonu. Wszelkie zażalenia, co do meczów nie będą rozpatrywane bez załączonych dem. Admini mogą zażądać od was dema w dowolnej chwili bez podania przyczyny.
§12 Widzowie
Admin może oznajmić jednemu z graczy, że chce być na danym cw. W takim wypadku macie obowiązek podać dane niezbędne do połączenia z serwerem. Jeśli ich nie otrzyma lub jeśli będą one błędne, mecz zostanie unieważniony! Na serwerze może przebywać dowolna ilość widzów, jeśli żadna z drużyn nie zgłosi sprzeciwu w tej sprawie. Nigdy natomiast nie wolno wam podczas meczu ligowego usunąć admina z serwera.
§13 Serwer
Mecze ligowe mogą być rozgrywane wyłącznie na serwerach, na których przynajmniej jedna osoba będąca na serwerze/konsoli ma uprawnienia admina serwera (jest w stanie używać komend „/pause”, „/unpause” itd.). Dopuszczamy również serwery, na których nie macie admina, ale są wyposażone w komendy, które pełnią funkcje komend: „/pause”, „/unpause”, „/unbanlast”. Na serwerze średnia wielkość pingu nie może przekraczać 150. Po każdej mapie drużyna, która grała na serwerze zaproponowanym przez drużynę przeciwną ma prawo zażyczyć sobie by następna mapa była rozegrana na ich serwerze. Na życzenie admina LOF mecz musi być rozegrany na wybranym przez niego serwerze.
§14 Narodowość
W naszej lidze mogą uczestniczyć obcokrajowcy, ale na każdym meczu musi być przynajmniej jedna osoba w drużynie biegle mówiąca językiem polskim.
§15 Ikony postów
Ikony i są przeznaczone wyłącznie dla administracji. Służą do zatwierdzania niektórych działań użytkowników jak edycja składu. W związku z ogromnym nadużywaniem ikon za każde ich użycie zostanie przydzielony karny punkt.
§16 Informacje
Każdy użytkownik ma obowiązek śledzić dział „Informacje” na forum
§17 Panel klanu
Każdy gracz, któremu lider udostępnił hasło do panelu może raportować mecze. W związku z bugiem wersji 1.5 dopuszczamy możliwość raportowania meczów bez screen’ów. Jeśli z jakiegoś powodu nie macie screen’a należy wpisać w raporcie w miejscu na link „brak”. Jest możliwość zmiany hasła do panelu. W tym celu należy skontaktować się z adminem.
§18 Freeplay
Freeplay to tryb, w którym możecie zagrać z każdym klanem w dowolnym czasie. Możecie zagrać dwa razy z danym klanem w sezonie. Drużyny które rozegrają pierwszy mecz otrzymają dodatkowo + 2pkt. Gdy w tabeli freeplay dwa lub więcej klanów ma tyle samo punktów to sortujemy je według ilości rozegranych meczów. Jeśli klany rozegrały tyle samo meczy to według sumy wygranych map (suma wygranych minus suma przegranych). Jeśli sumy są identyczne to liczone są capy.
§19 Playoff
Do fazy playoff przechodzi pierwsza ósemka. Drużyna, która zakończy fazę freeplay na miejscu pierwszym ma prawo wybrać swojego pierwszego przeciwnika w fazie playoff. Do wyboru ma klany z poza pierwszej trójki. Podczas losowania reszty walk nie mogą zostać wylosowane mecze między pierwszą trójką. W przypadku remisu po mapie tb należy ponownie rozegrać ctf_Steel. Dopuszczamy również rozegranie innej mapy jeśli oba klany wyraziły na to zgodę i nie chcą rozgrywać drugi raz tb. Na meczu finałowym oraz na walce o trzecie miejsce musi być obecny admin LOF.
§20 Lider
Lider ma pełną władze nad klanem. Tylko lider może dokonywać edycji składu. Mecze mogą być rozgrywane bez udziału lidera. W klanie może być dowolna liczba liderów.
§21 Kontakt
W sprawie naruszenia regulaminu nie piszcie na forum. Prosimy o kontakt z dowolnym adminem na kanale #lof.soldat, Gadu-Gadu lub na email league.of.friends@o2.pl.
§22 Kary
Graczom, klanom oraz użytkownikom forum mogą zostać przypisane punkty karne. W przypadku klanów karne pkt są przypisywane w specjalnym dziale. Klan, którego suma otrzymanych pkt karnych będzie wynosić 10 zostaje usunięty z ligi. W przypadku użytkowników forum po 10 punktach karnych zostaje zablokowana możliwość pisania na forum. Mogą również zostać przypisane ostrzeżenia. Traktujemy je jako notatka, która będzie brana pod uwagę podczas ewentualnego karania klanu. W przypadku użytkowników ostrzeżenie daje 2pkt karne na forum i przedawnia się po 2 tygodniach. Punkty karne przypisane do klanu są jednocześnie odejmowane od sumy punktów zdobytych w tabeli freeplay. Ilość pkt jaką zostaje ukarany użytkownik/klan jest zależy od admina.
Mecz ligowy
§23 Tryb
Mecze są rozgrywane wyłącznie w trybie CTF 3vs3
§24 Mapy
Mecze ligowe rozgrywane są wyłącznie na mapach standardowych:
ctf_Ash, ctf_B2b, ctf_Blade, ctf_Cobra, ctf_Death2, ctf_Division, ctf_Dropdown2, ctf_Equinox, ctf_Guardian, ctf_Hormone, ctf_IceBeam, ctf_Kampf, ctf_Laos, ctf_Lanubya, ctf_Maya, ctf_Maya2, ctf_MFM2, ctf_Nuubia, ctf_Raspberry, ctf_Rotten, ctf_Ruins, ctf_Run, ctf_Snakebite, ctf_Steel, ctf_Viet, ctf_Voland, ctf_X
§25 Tie break
Mapą tb jest ctf_Steel.
§26 Punktacja
Zwycięstwo na jednej mapie daje 1. W przypadku remisu na mapie jest to oznaczane jako +tie. Gra toczy się do dwóch zwycięstw (2:0 2:1) lub rezultatu 1:1+tie. W przypadku, gdy mecz nie jest rozstrzygnięty po dwóch mapach, rozgrywamy trzecią mapę tb (timebreak) ctf_Steel. Podczas meczu nie można wybrać mapy tb jako swojej. Wszystkie możliwości, jakie mogą zajść:
2:0 – Drużyna wygrała obie mapy
2:0+tie - Na pierwszej lub drugiej mapie był remis. Mapa tb zakończyła się zwycięstwem dla drużyny, która wygrała wcześniej jedną mapę.
2:1 – Oba klany wygrały po jednej mapie. Mapa tb zakończyła się zwycięstwem
1:1+tie – Remis, każda drużyna wygrała po jednej mapie, natomiast na pozostałej nastąpił remis.
1:0+2tie - Klan wygrał jedną mapę. Pozostałe zakończyły się remisem
0:0+3tie – Wszystkie mapy zakończyły się remisem
§27 Przerwy
Przerwa w trakcie meczu może trwać do 5 minut. W razie potrzeby może potrwać dłużej, jeśli oba klany wyrażą na to zgodę. W przypadku, gdy na serwerze jest admin LOF - decyzja o przedłużeniu należy do niego (wykluczając sytuacje, gdy to klan, w którym znajduje się admin rozgrywa mecz). Przerwa między mapami może trwać do 10 minut. Po upływie tego czasu, drużyna grająca w osłabieniu decyduje o dalszych losach meczu (granie w osłabieniu lub walkower - 10:0). Jeżeli drużyna grająca w osłabieniu postanowi grać dalej i mapa zostanie rozpoczęta, a gracz, który osłabił drużynę (lub jakiś inny) wejdzie na serwer, decyzja należy do drużyny przeciwnej, czy pozwolą mu dokończyć mecz. Jeżeli drużyna przeciwna nie pozwoli graczowi na dokończenie meczu, klan grający w osłabieniu musi dokończyć mecz grając w niepełnym składzie.
Ustawienia serwera
Tryb CTF
/timelimit 10
/limit 10
/respawntime 3
/maxrespawntime 4
Granaty 3
Bonusy wyłączone
Działka stacionarne wyłączone
Bullet time wyłączony
Punktacja
Wygrana +3pkt
Remis +1pkt
Przegrana +0pkt
Informacje dodatkowe
Zarejestrowanie się na forum lub uczestnictwo w rozgrywkach oznacza pełną akceptacje regulaminu.
Zastrzegamy sobie prawo do przydzielania punktów karnych z powodów niewymienionych w regulaminie.
Regulamin będzie z czasem aktualizowany. Będziemy o tym informować na forum w dziale „Informacje”.
Proszę, by każdy członek klanu [7R] przeczytał regulamin ze zrozumieniem oraz potwierdził to w poście poniżej.
Offline